بهداشت و درمان 5.0

انواع گوتا پرکا؛ تعریف و انواع

انواع گوتا پرکا؛ تعریف و انواع

از انواع گوتا پرکا برای پر کردن کانال های ریشه دندان و عدم نفوذ باکتری ها استفاده خواهد بود که از یک درخت مالزیایی به نام درخت پرکا ساخته شده است. در ادامه به توضیح انواع و مزایای آن می ‌پردازیم.

کاربردهای انواع گوتا پرکا

عصب ‌کشی و استفاده از گوتا پرکا در دندانپزشکی یک عمل درمانی بسیار شناخته شده است. هر فردی امکان دارد به دلیل عفونت و نکروز شدن عصب ‌های دندان خود نیاز عصب ‌کشی داشته باشد. از این مرحله پای گوتا پرکا ها به میان می ‌آید.

گوتا پرکا محصولی پرکاربرد و مهمی بوده که در درمان ‌های دندانی به وسیله دندان پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین سازگاری را با بدن انسان دارد.

مزایای گوتا پرکا

انواع گوتا پرکا ها دارای مزایای زیادی هستند که این مزیت ها عبارتند از:

  1. حالت و ویژگی بیولوژیکی آن با ساختار دندان ها سازگار می باشد.
  2. دارای مقاومت بالایی است.
  3. بسیار انعطاف پذیر می باشد.
  4. ضد حساسیت بوده و مواد سمی در آن ها وجود ندارد.
  5. بعد از سخت شدن هم شکل پذیر می باشد و شبیه به کانال ها و ریشه دندان ها خواهد شد.
  6. با گذشت زمان در دندان ها حالت خود را از دست نخواهد داد.

معایب گوتا پرکا

گوتا پرکا علاوه بر مزایای زیاد دارای معایبی بوده که تا کنون ثبت نشده است. به خاطر آن که ثابت نبوده و همه افراد با آن روبه رو نمی شوند، باید به این نکته توجه کنید که مزایای این ماده به قدری زیاد می باشد که معایب در برابر آن کوچک هستند.

قابل ذکر می باشد که شما می توانید بدون هیچ نوع مشکلی از این ماده استفاده نمائید. معایب این ماده در حدی نخواهند بود که نگران کننده باشند. از این رو مراکز درمانی به آسانی از آن ها استفاده می کنند تا کانال ها و ریشه دندان ها را پر و ترمیم نمایند.

بعضی از اشخاص امکان دارد به مواد موجود در این ماده واکنش نشان بدهند که حساسیتی برای آن نشان نخواهد داد که به همین دلیل سبب گشته تا مصرف این ماده همواره بیشتر از قبل شود. با مراجعه به سایت ما (دندونیک) می توانید به آسانی از مزایا و معایب انواع گوتا پرکا ها مطلع شده و به دندان پزشک خود اطلاع دهید.

انواع گوتا پرکا

گوتا پرکا به ۵ دسته گوناگون ساده، مدرج، تیپر، پرکا پروتیپر و پرکا ویسپروک تقسیم خواهند شد. هریک از این مدل ها دارای سایز و رنگ های مختلفی هستند.

هر یک از انواع نام برده برای دندان مناسب بوده که باید به درستی انتخاب شده تا بیمار بعد از ترمیم دندان دچار درد و ناراحتی نشود. این تنوع زیاد در گوتا پرکا سبب شده است تا دندان پزشک بتواند به آسانی بهترین و مناسب ترین گوتا پرکا را انتخاب کرده و از آن استفاده نماید.

حرف آخر

گوتا پرکا کم ترین حساسیت ممکن را برای لثه و دندان ها ایجاد خواهد کرد و باقی‌ ماندن آن درون کانال های ریشه هیچ‌ نوع آلرژی برای بیمار به وجود نخواهد آورد. برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر راجع به انواع گوتا پرکا و کاربردهای آن ها می توانید با کارشناسان سایت دندونیک تماس بگیرید.

منبع

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه