بهداشت و درمان 5.0

ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی؛ کارایی و خواص

ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی؛ کارایی و خواص

ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی جهت قالب ‌گیری انواع روکش‌ های دندانی، بریج‌ ها، پروتزهای ثابت، مدل‌ های ارتودنسی، انواع محافظ ‌های دهان و کیت‌ های بلیچینگ در نظر گرفته خواهند شد. ما در این مطلب اطلاعاتی کاملی درباره این مواد قالب ‌گیری به شما ارائه خواهیم داد.

معرفی سیلیکون افزایشی یا A-Silicone

مواد قالبگیری سیلیکونی افزایشی جزء رایج ترین مواد قالبگیری الاستومری محسوب می شود. بیشترین کارایی این ماده در انجام ترمیم ‌های ثابت مطرح خواهد شد. این سیلیکون‌ ها از دقت و ثبات ابعادی زیادی برخوردار هستند و به طور کلی آن ‌ها با ثبات ‌ترین مواد قالبگیری می باشند.

سیلیکون‌ های افزایشی بیشتر برای پروتزهای درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد قالبگیری در انجام ترمیم ‌های متحرک و انواع ترمیم‌ های ثابت نیز کاربرد زیادی دارند.

انواع مواد قالبگیری سیلیکون افزایشی

این ماده دارای انواع گوناگونی بوده که در بازار یافت می ‌شوند. ماده سیلیکونی را در حالت کلی می ‌توان به دو گروه تقسیم کرد: سیلیکون‌ های افزایشی (Addition) و سیلیکون‌ های تراکمی (Condensation). از ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی بیشتر برای عملیات ترمیمی استفاده خواهد شد. محبوبیت و کاربردهای زیاد مواد قالبگیری افزایشی را می ‌توان به  تجربیات مثبت دندان پزشکان در کار با این ماده دانست.

هر نوع سیلیکون‌ دارای زمان پلیمریزاسیون ویژه به خود است که به وسیله راهنمای مصرف آن‌ ها تعیین خواهد شد. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که تمامی این مواد از سازوکار و واکنش های شیمیایی یکسانی برای پلیمریزاسیون پیروی خواهند کرد.

مزایای ماده قالبگیری سیلیکون‌ افزایشی

مزیت های استفاده از سیلیکون ‌های افزایشی بسیار زیاد است بوده و به همین دلیل این ماده انتخاب اول بسیاری از دندان پزشکان برای قالبگیری‌ دندان ها محسوب خواهد شد. این ماده عملیات قالبگیری را بسیار دقیق و با رعابت کردن تمامی جزئیات امکان پذیر می سازد.

مزیت بعدی که باعث شده بسیاری از دندان پزشکان به این مواد علاقه مند شوند، ثبات ابعادی این سیلیکون ‌ها می باشد. بعضی از مواد غیرسیلیکونی بعد از تمام شدن قالبگیری کاهش سایز پیدا خواهند کرد و به همین دلیل برای کارهای حساس و دقیق توصیه نمی شوند.

در حالی که ماده قالبگیری سیلیکون‌ افزایشی هیچ نوع تغییر سایزی نداده و از این رو می ‌توان برای قالبگیری چند دندان به طور همزمان از آن استفاده نمود.

معایب استفاده از A-Silicone

یکی از بزرگ ‌ترین مشکلاتی که دندان پزشکان قبلا در استفاده از سیلیکون ‌های افزایشی داشتند، ویژگی آب ‌گریزی آن بوده که باعث شده دندان پزشکان شرایط کاملا خشک در ناحیه درمان را فراهم کنند.

اکنون به خاطر پیشرفت ‌هایی که در فناوری ساخت این ماده صورت گرفته، این مشکل برطرف شده است. با این حال، این مواد سیلیکونی جدید از قیمت تقریبا بالایی نسبت به نمونه‌ های قبلی خود برخوردار هست.

سخن آخر

سیلیکون‌ های افزایشی بیشتر برای عملیات ترمیم ‌های ثابت و متحرک کارایی دارند و با داشتن ویژگی فیزیکی خاص، امروزه به محبوب ‌ترین مواد قالبگیری تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد ماده قالبگیری سیلیکون افزایشی می توانید به سایت دندونیک مراجعه کرده یا با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمائید.

منبع

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه