بهداشت و درمان 5.0

قیمت کن کاغذی دندانپزشکی؛ بررسی و کاربردها

قیمت کن کاغذی دندانپزشکی؛ بررسی و کاربردها

کن کاغذی یک مخروطی با عرض و تقارب گوناگون از جنس کاغذ بوده که در درمان های ریشه ای برای خشک کردن و جذب مواد مایع موجود در کانال های ریشه استفاده خواهد شد. به کن کاغذی، کن جاذب (absorbent point) نیز گفته می شود. کن های کاغذی مناسب و خوب دارای مدرجی هستند که به صورت میلی متری و حک شده به وسیله لیزر بوده و می توان از آن ها استفاده آسان به خاطر مدرج بودنشان کنید. در ادامه به قیمت کن کاغذی دندانپزشکی و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

کن کاغذی دندانپزشکی چیست؟

کن های کاغذی پر مصرف ترین ابزار برای تمیز و پاک کردن کانال های ریشه بوده است. که به آن پیپر دندانپزشکی یا کاغذهای مخروطی جاذب رطوبت دندان نیز گفته خواهد شد..

گروه های هیدروکسیل در سلولز، پیوندهای زیاد هیدروژنی بین زنجیره های پلیمری را تشکیل می دهند. از این رو ویژگی هیدروفیلیک به وجود خواهند آورد و سبب می شوند آب قابل توجهی در ساختار آن ها جذب شود.

هدف اصلی راه درمان کانال ریشه ای، حذف محتوای فضای پالپ و شکل دادن به دیواره های کانال های دندان برای قرار دادن مواد پر کننده می باشد. درمان کانال های ریشه در سه مرحله اصلی که شامل تمیز کردن کانال های ریشه، پر کردن کانال های ریشه و اضافه کردن تاج ها انجام خواهد شد. به این نکته نیز توجه نمائید که قیمت کن کاغذی دندانپزشکی به عوامل زیادی بستگی دارد.

روش های استفاده از کن های کاغذی

هنگامی که دندان ها نیاز به عصب‌کشی داشته باشند، اول دندانپزشک عفونت ها را با فرزی مناسب برداشته و پس از آن به ریشه می رسد که بعد از آن باید پالپ دندان را بردارد که بر اساس فایل دستی یا روتاری انجام خواهد شد. در ادامه این مرحله باید محل کاملا خشک شده باشد که این کار به وسیله کن های کاغذی انجام می شود.

قیمت کن کاغذی دندانپزشکی و ویژگی های آن

مهم ترین کار در مرحله تمیز کردن، خشک کردن کانال های ریشه و میکروب زدایی و حذف تمام محتویات درون کانال ریشه است. ویژگی های کن کاغذی عبارتند از:

  1. جذب بسیار عالی بدون لینت
  2. استریل شده
  3. دارای بسته بندی کشویی و ضد ریزش است.
  4. در همه سایزها کوجود است

استفاده از کن های کاغذی با درصد های گوناگون به نظر دندانپزشک بستگی دارد. درصد آن نشان دهنده میزان خشک کردن بیشتر یا کمتر را نشان خواهد داد.

نکات مهم زمان خریدن کن های کاغذی

نکاتی که زمان خرید کن کاغذی یا پیپر دندانپزشکی باید به آن توجه کنیم، عبارتند از:

  1. باید ویژگی جذب زیاد آب، خون و بعضی مایعات دیگر را داشته باشند.
  2. حتماعلاوه بر اینکه ظرفیت بالایی برای جذب داشته باشد به اندازه ای مقاوم بوده که در زمان استفاده الیاف آن از بین نرفته و در ریشه رسوب نکنند.
  3. باید صاف و بدون خمیدگی بوده و دارای طول، شکل مخروطی و اندازه یکنواختی باشند.
  4. بر اساس استانداردهای ISO، پیپر دندانپزشکی باید از یکپارچگی کافی در سطوح برخوردار باشند.

سخن آخر

دندونیک یکی از سایت های بزرگ اینترنتی بوده که تمامی تجهیزات دندان پزشکی را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا در خدمت شما عزیزان قرار خواهد داد. سایت ما در این مطلب راجع به کن های کاغذی صحبت کرده است که شما عزیزان برای اطلاع بیشتر در مورد قیمت کن کاغذی دندانپزشکی می توانید به سایت دندونیک مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه