بهداشت و درمان 5.0

قیمت سرسوزن دندانپزشکی

سرسوزن دندانپزشکی

قیمت سرسوزن دندانپزشکی

درگذشته خدمات دندانپزشکی بدون استفاده از بی‌حسی یا بی هوشی انجام می گرفت، به همین دلیل بسیار سخت و طاقت فرسا بود. در حال حاضر اکثر خدمات دندانپزشکی با داروی بی حسی انجام می‌شود و پزشک با در نظر گرفتن ناحیه مورد درمان، دوز مناسبی از داروی بیهوشی را تزریق می‌نماید. برای تزریق این داروها باید از سرسوزن دندانپزشکی استفاده نمود. 

سرسوزن دندانپزشکی

داروی بی حسی توسط سرسوزن های دندانپزشکی به درون لثه ی بیمار تزریق می شوند. این سرسوزن ها از ۴ قسمت اصلی ساخته شده اند که شامل؛ سوزن، هاب و دو کاور می باشند. تفاوت این سرسوزن ها با سرسوزن های عادی پزشکی در این است که هر دو سر کانولا، در این نوع سوزن ها تیز بوده و بر روی قسمت هاب آن نیز علامت مثلثی شکلی وجود دارد که جهت تیزی سوزن را نشان می دهد. البته قیمت سرسوزن دندانپزشکی با سرسوزن های معمولی تفاوت دارد.

موارد استفاده از سرسوزن های دندانپزشکی

این سرسوزن ها برای تزریق داروی بی حسی در ترمیم، عصب‌کشی و ارتودنسی دندان ها استفاده می شوند. همه ی سرسوزن ها یکبار مصرف بوده و استفاده دوباره از آنها حتی برای یک فرد، ممنوع می باشد. سرسوزن های دندانپزشکی در اندازه های متخلف تولید می شوند. اندازه، نوع و قیمت سرسوزن دندانپزشکی، به ناحیه ای که تزریق می شوند بستگی دارد. اصولا سوزن هایی که طول بلندتری دارند، برای تزریق در لثه پشت دندان و دندان ‌های پیشین به کار می‌روند. سوزن های دندانپزشکی با طول متوسط برای دندان های التهابی و سوزن های کوچک تر برای کودکان کاربرد دارند.

جنس سرسوزن ها

جنس این سرسوزن ها از استنلس استیل بوده و برش های دو طرف آن، طبق استاندارد هاب بین المللی تعیین شده است. چون سرسوزن ها وارد لثه می‌شوند، پس کاملاً استریل هستند و اغلب سرسوزن ها با گاز اتیلن اکساید استریل می‌شوند. قیمت سرسوزن های دندانپزشکی بر اساس استاندارد های مشخصی تعیین و تولید می‌شوند بنابراین با انواع سرنگ های دندانپزشکی سازگاری دارند.

انتخاب سرسوزن مناسب

برای یک تزریق صحیص، علاوه بر استفاده از داروی سالم و باکیفیت استفاده از سرسوزن مناسب نیز ضروری  است. انتخاب نامناسب سرسوزن، احتمال آسیب رساندن به لثه و حتی دندان ها را در پی خواهد داشت. قبل از تزریق، در ارتباط با داروهایی که بیمار نسبت به آنها حساسیت دارد سوال کنید. برخی افراد نسبت به داروهای بی حسی حساسیت دارند، این علائم ممکن است موجب بروز سکته و مشکلات تنفسی شود.

آمپول های دندانپزشکی

آمپول هایی که در دندانپزشکی استفاده می‌شوند از دو قسمت تشکیل ‌شده اند؛ یک بخش فلزی که سرنگ در آن قرار می‌گیرد و باید قبل از هر بار استفاده ضدعفونی گردد و بخش دیگر، کاربول نام دارد و جایگاه سرسوزن می باشد و باید بعد از هر بار استفاده دور ریخته شود. کاربول استوانه ای شیشه ای است که داروی بی حسی در آن‌ جای می گیرد. علاوه بر داروهای بی حسی، مواد تنگ‌کننده ی رگ‌ ها نیز در کاربول ریخته می شود و این کار برای کند شدن جریان خون در محل مورد نظر می باشد تا بی حسی طولانی تر شود.

سخن پایانی

استفاده از سرسوزن مناسب و رعایت بهداشت آن یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در کیفیت انجام کارهای دندانپزشکی دارد. قیمت سرسوزن دندانپزشکی به کیفیت آن بستگی دارد.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه