بهداشت و درمان 5.0

انواع سرسوزن دندانپزشکی

قیمت سرسوزن دندانپزشکی

انواع سرسوزن دندانپزشکی

بی حسی در دندانپزشکی بسیار ضروری است و سرسوزن دندانپزشکی استفاده فراوانی در دندانپزشکی دارد؛ دلیل آن هم واضح است از انواع سرسوزن دندانپزشکی برای تزریق مواد بیهوشی به لثه بیمار استفاده کرده تا بیمار درد زیادی حس نکند و به دندانپزشک اجازه دهد که به راحتی و بدون تکان خوردن بیمار کار خود را لنجام دهد. در این مقاله قصد داریم سوزن دندانپزشکی را بررسی کنیم. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 انواع سرسوزن دندانپزشکی چیست؟

از انواع سرسوزن دندانپزشکی برای بی حس کردن نقاطی که دندانپزشک می‌خواهد روی آن کار کند استفاده می‌کنند. برای بیهوش کردن روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نیاز بیمار باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بیحسی موضعی از رایج‌ترین انواع بیحسی لست جون برای اکثر عمل‌هایی که روی دندان انجام می‌شود جوابگو است و اکثرا افراد با آن راحت هستند. از این بیحسی برای اندودنتیکس،  پر کردن، کشیدن یا ایمپلنت استفاده می‌شود.

انواع بیهوشی به دو نوع تقسیم می‌شوند:

منقبض کننده عروق

برای اینکه بتوان قسمت های عمیق‌تری را بی حس کرد باید از بی حس کننده‌ای موضعی استفاده کرد که عروق را منقبض کند. همچنین تنگ کننده عروق اجازه نمیدهد تا داروها واکنشهای سمی از خود نشان دهند و به کاهش غلظت پلاسمایی و همچنین طولانی‌تر شدن اثر آن‌ها کمک می‌کند.

رایج ترین بیهوش کننده هایی که با استفاده از انواع سرسوزن دندانپزشکی تزریق می‌شوند و منفبض کننده عروق هستند آدرنالین و فلیپرسین هستند که البته در مورد بیمارانی که فشار خون بالایی دارند، کسانی که تیروئید پرکاری دارند و همچنین بیماران دیابتی باید احتیاط کرد.

انواع سرسوزن دندانپزشکی

بدون تنگ کننده عروق

از این بی حس کننده‌های موضعی برای مواقعی استفاده می‌شود که نیازی به بی حسی عمیق وجود نداشته و افراد به دلایل بیماری ها و مشکلات زمینه ای دیگر نتوانند از بی حس کننده قابض کننده عروق استفاده کنند.

بیهوشی در دندانپزشکی

در دندانپزشکی انواع بیهوشی‌ وجود دارد که هرکدام مناسب با نوع مشکل و بیمار انتخاب می‌شوند و برای هر یک از آن ها باید از انواع سرسوزن دندانپزشکی استفاده کرد. برخی از انواع بیهوشی را در ادامه توضیح می‌دهیم.

انواع سرسوزن دندانپزشکی برای بیحسی موضعی

این نوع بی حسی به صورت ژل و یا اسپری استفاده می‌شود و بسیار راحت است؛ اما بی حسی آن اثر کمی داشته و سطحی است.

بیهوشی ارتشاحی

این نوع بیهوشی از نوع متدوال ترین بیهوشی در دندانپزشکی است؛ این ماده را با استفاده از سرنگ در بین مخاط و پریوست تزریق می‌کنند که ماده بیهوشی از سمت قشر بیرونی استخوانی به انتهای عصبی می‌رسد.

بی حسی داخل پالپ

این نوع بی حسی دردناک است و حتما قبل از استفاده از آن باید به بیمار هشدار داد. در برخی موارد که بیحسی‌های دیگر جواب نمی‌دهد از این روش استفاده می‌کنند.

بی حسی داخل رباط

این نوع بی حسی به وسیله سوزن‌های بسیار باریک روی قسمت مورد نظر تزریق می‌شود. البته از این روش به عنوان روش مکمل نیز استفاده می‌کنند؛ یعنی زمانی که بیحسی از روش‌های دیگر جواب نمی‌دهد.

انواع سرسوزن دندانپزشکی

کلام آخر درباره انواع سرسوزن دندانپزشکی

در این مقاله سعی کردیم بیهوشی‌های مختلف با استفاده از انواع سرسوزن دندانپزشکی را برای شما نام ببریم. برای خرید انواع سرسوزن دندانپزشکی کافیست به فروشگاه دندونیک سر زده و مدل مورد نظر را سفارش دهید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه