بهداشت و درمان 5.0

بررسی گوتا پرکا در دندانپزشکی

گوتا پرکا ایرانی

بررسی گوتا پرکا در دندانپزشکی

گوتا پرکا ماده ‎ای پلیمری می‌باشد و از واحدهای کوچک مونومر ترانس ایزوپرن ساخته شده است و مانند خیلی از مواد پلیمری دیگر خاصیت الاستیکی دارد و جزء مواد زیست-سازگار بشمار خواهد رفت که سیستم ایمنی بدن را تحریک نمی نماید. برای بررسی گوتا پرکا در دندانپزشکی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بافت زنده یا مایعات بیولوژیکی بدن انسان در تماس با این مواد واکنشی نشان نخواهد داد و همچنین تاثیر منفی بر روی سیستم بیولوژیک و سلامت انسان ندارد.

کاربرد گوتا پرکا در دندانپزشکی

گوتا پرکا برای اولین بار به عنوان یک ماده ترمیمی به دندانپزشکی معرفی گردید و امروزه یکی از اجزای اصلی اندودنتیک محسوب می‌شود. در انجام عمل جراحی اندودنتیک پس از اینکه دندانپزشک عصب دندان را خارج نمود، جهت پرکردن کانال ریشه از این ماده استفاده می ‎نماید.

نحوه استفاده از گوتا پرکا در دندانپزشکی

زمانی که دندان نیاز به عصب کشی دارد، دندانپزشک کانال‌های ریشه دندان آسیب دیده را بطور کامل تخلیه و پاکسازی می‌نماید. در این هنگام اهمیت گوتا پرکا نمایان می‌گردد، زیرا کانال‌های ریشه دندان تخلیه شده بایستی مجددا با یک ماده مناسب پر شوند که این ماده همان گوتا پرکا است.

گوتا پرکا در دندانپزشکی از نوعی شیره درخت به دست می‌آید و یکی از زیست سازگارترین بیومتریال‌های استفاده شده در بدن است.

زمانی که این ماده وارد کانال ریشه دندان می‌گردد، سیستم ایمنی بدن را تحریک نکرده و هیچ آلرژی و واکنش منفی یا سمی در دندان و بدن بوجود نخواهد آورد.

گوتا پرکا در دندانپزشکی

​درنتیجه گوتا پرکا یک ماده ترموپلاستیک و زیست سازگار طبیعی بوده که بعد از ترکیب شدن با مواد دیگری مانند زینک اکساید، مواد چسباننده و همچنین رنگی به شکل نوارهای مخروطی شکل رنگی در آمده است.

این نوارهای مخروطی شکل ضخامت‌های مختلفی دارند و می‌توانند با تنوعی که دارند بر اساس سایز کانال تخلیه شده، مورد استفاده قرار بگیرند.

قرار دادن گوتا پرکا در داخل کانال

برای قرار دادن کن گوتا پرکا در دندانپزشکی در داخل کانال پس از پاکسازی و شکل دهی کانال و همچنین تهیه رادیو گرافی از آن، ضخیم‌ترین کن گوتا پرکایی که بتواند از کلیه طول کانال رد شده و آن را وارد ناحیه اپکس سیل نماید، انتخاب شده و در کانال قرار خواهد گرفت.

دندانپزشک بنا به آخرین فایل دستی مورد استفاده برای خارج نمودن کامل پالپ یا همان عصب دندان و همینطور طول ریشه و فرم انتهای ریشه دندان به تعداد مورد نیاز برای پر کردن کامل کانال ریشه دندان گوتا پرکا را آغشته به سیلر نموده و داخل کانال ریشه گذاشته و هنگامی که از پر شدن کامل و دقیق کانال ریشه دندان اطمینان پیدا کند، اضافات گوتا پرکا را با یک قلم داغ شده قطع کرده و در این مرحله پر کردن ریشه دندان تمام می‌گردد.

سفارش محصول

مجموعه پاکان تجهیز روز ارائه دهنده تمامی محصولات دندانپزشکی در نوع با کیفیت خود می‌باشد. برای خرید گوتا پرکا مورد نظر می‌توانید از قسمت فروشگاه سایت اقدام نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را دریافت نمایید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه