بهداشت و درمان 5.0

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندانی امروزه از رایج ترین مواد مورد استفاده در کلینیک های دندانپزشکی هستند که عمدتاً برای بازسازی های زیبایی قدامی و همچنین برای پرکردن دندان های خلفی استفاده می شوند. به منظور انطباق با نیازهای خاص هر بیمار، انواع کامپوزیت دندان با ویژگی ها و نحوه استفاده متفاوت در بازار وجود دارد.

در دندونیک ما مجموعه عظیمی از کامپوزیت‌های دندانی را از محدوده‌ها و قیمت‌های مختلف از برندهای برجسته ارائه می‌ دهیم.

انواع کامپوزیت های دندانی و کاربردهای اصلی آن ها در دندانپزشکی:

کامپوزیت های قدامی:

کامپوزیت های قدامی که کامپوزیت های زیبایی نیز می گویند، برای ترمیم های دندانی استفاده می شوند. مزیت اصلی کامپوزیت‌های زیبایی این است که می ‌توان آن ‌ها را با ماندگاری بالا براق کرد، به همین دلیل برای ترمیم ‌های زیبایی قدامی مناسب ‌تر هستند.

کامپوزیت های خلفی:

کامپوزیت خلفی، مناسب ترمیم دندان ها در ناحیه خلفی هستند. این کامپوزیت ها با در نظر گرفتن افزایش فشار جویدنی که ترمیم های خلفی تحت آن قرار می گیرند، طراحی شده اند.

کامپوزیت های سیال:

کامپوزیت یا جریان سیال اساساً با سازگاری و سیالیت عالی مشخص می شود. این امر به دندانپزشک راحتی زیادی در کار با کامپوزیت می دهد. در دندانپزشکی، از کامپوزیت های مایع برای پر کردن حفره های کوچک در دندان ها، مانند شقاق، منافذ یا پوسیدگی های کوچک استفاده می شود.

کامپوزیت های یونیورسال:

کامپوزیت های یونیورسال برای استفاده در ترمیم های زیبایی دندان های قدامی و خلفی طراحی شده اند. برای هماهنگی با سایه مینای دندان، این کامپوزیت ها در طیف وسیعی از سایه ها موجود هستند.

کامپوزیت های ارتودنسی:

کامپوزیت های ارتودنسی رزین هایی هستند که برای درمان های ارتودنسی دندان استفاده می شوند، به عنوان مثال برای سیمان کردن براکت ها، باند ارتودنسی باندها و غیره.

از بین انواع کامپوزیت، این نوع در سرنگ یا به صورت خمیر در یک کارتریج استفاده می شوند.

انواع کامپوزیت

macrofills

ماکروفیل ها اولین کامپوزیت هایی بودند که به بازار معرفی شدند. آن ها دارای ذراتی هستند که اندازه آن ها بین ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر است. این ذرات بزرگ استحکام بسیار خوبی دارند، اما صیقل دادن آن ها بسیار دشوار است.

هیبریدها، میکروهیبریدها و نانوهیبریدها

این ها کامپوزیت هایی هستند که استحکام ماکروفیل ها و صیقل پذیری میکروفیل ها را در کنار هم دارند. درواقع حاوی مخلوطی از ذرات بین ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر و همچنین ذرات ۴۰ نانومتر هستند.

نانوکامپوزیت ها

جدیدترین نسل کامپوزیت ها می باشد. چیزی که در مورد نانوکامپوزیت ها منحصر به فرد است این است که ذرات در کنار هم قرار می گیرند تا نانوخوشه ها را تشکیل دهند. این به ذرات کوچکتر اجازه می دهد تا با هم جمع شده و به عنوان ذرات بزرگتر عمل کنند و در نتیجه استحکام، مقاومت در برابر سایش و جلا پذیری افزایش می یابد.

کامپوزیت های مستقیم در مقابل غیر مستقیم

ممکن است انتظار داشته باشد که روش غیرمستقیم پرهزینه ‌تر منجر به عملکرد بالینی بالاتری شود، اما این در همه مطالعات دیده نمی ‌شود، میزان شکست مشابهی را در پرکردگی های کامپوزیت مستقیم و اینله های کامپوزیت غیرمستقیم گزارش می کند.

کلام آخر

جهت خرید کامپوزیت دندان و تمام محصولات با کیفیت می‌توانید به صفحه فروشگاه ما مرجعه فرمایید.

منبع

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه