بهداشت و درمان 5.0

آلژینات دندانپزشکی چیست؛ خواص و انواع

آلژینات دندانپزشکی چیست

آلژینات دندانپزشکی چیست؛ خواص و انواع

از مواد و تجهیزات زیادی در دندانپزشکی استفاده خواهد شد که هر کدام از آن ها کارایی خاصی دارند. یکی از مهمترین آن مواد آلژینات کروماتیک می باشد که برای قالب ‌گیری دندان کاربرد ویژه ای دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد آلژینات دندانپزشکی چیست و روش کار آن بپردازیم.

معرفی آلژینات دندانپزشکی

آلژینات ماده ای پر مصرف و ضروری است که به برای قالب ‌گیری در دندانپزشکی ها استفاده می شود. به عبارتی دیگر آلژینات ترکیبی از محصولات شیمیایی بوده که در بعضی موارد از جلبک دریایی ساخته خواهد شد و شامل گروه های مختلف کربوکسیلیک هستند.

آلژینیک اسید ماده اصلی این ماده می باشد که یک پلیمر خطی طبیعی بوده و این ماده در آلژینات ‌ها در حالت پودر‌هایی هستند که دارای رنگ سفید و صورتی هستند. پس از مخلوط شدن با آب تنها با گذشت زمان کمی از قوام پلاستیکی خاصی برای قالب ‌گیری برخوردار می شوند.

انواع گوناگون آلژینات دندانپزشکی

بعد از پاسخ دادن به سوال آلژینات دندانپزشکی چیست به سراغ انواع آن می رویم هر کدام کارایی خاصی دارند که عبارتند از:

نرمال: این نوع کاملا قوی می باشد و دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی هستند از این رو بلافاصله بعد از ترکیب با آب بافتی منعطف به خود گرفته که به همین دلیل برای قالب گیری بادوام یک انتخاب مناسب خواهد بود. ترکیبات این ماده کاملا طبیعی می باشد به همین خاطر هیچ صدمه ای به دندان وارد نخواهد کرد.

کروموژل: این محصول از خواص بالایی برخوردار بوده و ویژگی های زیادی را در خود دارد. کروموژل برای ساخت روکش های موقتی و پروتزهای متحرک گزینه بسیار جذابی خواد بود که بهترین کارایی را خواهد داشت.

گلچای: گلچای دارای توان بسیار بالایی بوده و مد زمان کم جهت قالب گیری نیاز داشته به خاطر آن که در سریع ترین زمان، بافت لازم را پیدا خواهد کرد.

آلژینات ‌های فست ‌فت: دارای ماندگاری بالایی است و مقاومت زیادی در جذب سریع داشت که از مهمترین ویژگی این ماده خواهد بود. آماده کردن این ماده سریع و راحت بوده و بوی بسیار خوبی هم دارد.

آلژینات دندانپزشکی چیست

مزایای آلژینات دندانپزشکی چیست؟

استفاده از آلژینات قالب گیری، مزایای زیادی برای بیمار و دندانپزشک داشته که عبارتند از:

  1. دارای قیمت ارزانی می باشد.
  2. به خاطر منعطف بودن آن ثبت دقیقی از جزئیات روی دندان را انجام می دهد و سطح تمام دندان ها را به خوبی پر می کند.
  3. می توانید با برداشت جلبک های دریایی، دسترسی راحتی به آلژینات داشته باشید.
  4. راحت با مواد دیگر مخلوط شده و روان و صاف می شود.
  5. زمان کارکرد آن سریع بوده و در کم ترین زمان اجرا خواهد شد و دندان پزشک می تواند قالب آماده شده را بدون هدر دادن وقت بر روی دندان قرار دهد.

سخن پایانی

قالب‌ گیری دندان یکی از کارهای مهم و بسیار حساس در دندانپزشکی بوده که برای انجام آن از آلژینات استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این مواد و همچنین خرید و ثبت سفارش آن می‌توانید به سایت دندونیک مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این مطلب به بررسی آلژینات دندانپزشکی چیست و روش کار آن پرداخته ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

منبع

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه