بهداشت و درمان 5.0

باندینگ نسل پنجم؛ بررسی و خواص

باندینگ نسل پنجم؛ بررسی و خواص

به طور کلی باندینگ ماده ای فلو بود که به عنوان یک چسب در سطح های عاج و مینا دندان استفاده خواهد شد. این ماده اکثرا در مراحل ترمیم و بازسازی سطوح دندان ها، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به خاطر آن ک زمانی برای گذاشتن کامپوزیت، آمالگام و انواع فلزات اقدام می کنید، به ماده ای حلال با استحکام و چسبندگی بسیار زیاد نیاز دارید تا بین سطح صیقلی و ماده ترمیم قرار بگیرد. در این مطلب درباره باندینگ نسل پنجم و کارایی های آن صحبت می کنیم که این نسل از پر مصرف ترین باندینگ موجود در بازار هستند.

کارایی بادینگ دندان ها

دندان پزشکان از باندینگ برای تغییرات کوچک در زیبایی، اصلاح مشکلات زیبایی دندان و اصلاح دندان ‌های جلویی استفاده خواهند کرد. در حالت کلی کارایی های باندینگ دندان عبارتند از:

  1. سفید کنندگی: برای اینکه لبخندی جذاب و زیبا داشته باشید بهتر می باشد از باندینگ استفاده کنید. از این رو پیش از آغاز درمان باندینگ، ابتدا با استفاده از سایر راه ‌های سفیدکنندگی، رنگ دندان‌ های بیمار را بهبود ببخشید.
  2. ترمیم پوسیدگی: ترمیم دندان‌های پوسیده، کاربرد دیگر باندینگ می باشد..
  3. ترمیم ظاهری: برای بهتر کردن وضعیت ظاهری دندان‌ های شکسته، ترک خورده و صدمه دیده از باندینگ استفاده خواهد شد.
  4. تغییرات ظاهری: برای تغییر دادن ظاهر و شکل دندان ‌ها از باندینگ استفاده می ‌شود.
  5. جایگزین پرکننده ‌ها: باندینگ یک جایگزین مناسب برای پرکننده‌ های نوع amalgam خواهد بود.
  6. درمانی: در زمان هایی که ریشه دندان در معرض صدمه دیدن قرار گرفته باشد، می ‌توانید برای محافظت از ریشه از باندینگ استفاده نمائید.

معرفی باندینگ نسل پنجم

باندینگ نسل پنجم از سیستم توتال اچ استفاده کرده و از مواد چسبنده پیشرفته ساخته شده است. این نسل دارای دو نوع گوناگون مواد چسبنده می باشد، که به آن ها سیستم های تک بطری و پرایمر سلف اچ گفته می شود. که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم

سیستم های تک بطری باندینگ:

برای راحتی استفاده بالینی، سیستم های تک بطری، پرایمر ها و چسب ها را در یک محلول مخلوط کرده تا بعد از تکنیک پیوند مرطوب توتال اچ با ۳۵ تا ۳۷ درصد اسید فسفریک به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ ثانیه استفاده شود. این سیستم با استفاده از چسب های رزینی باعث می شود که استحکام بالایی را برای پیوند مینا و عاج اچ شده به دست آید.

پرایمرهای سلف اچ:

برای کم شدن زمان کار، از بین بردن شستشو ژل های اسیدی و محافظت از کلاژن باید مراحل اچینگ و پرایمینگ را با هم ترکیب نمائید. گرچه این ترکیب دارای معایبی مانند تجدید مداوم محلول بوده که سبب کنترل نشدن فرمول مایع و ایجاد یک لایه اسمیر بین مواد چسبنده و عاج باقی مانده خواهد شد.

ویژگی ها درباره باندینگ نسل پنجم

  1. کاربرد آسان و راحتی دارند.
  2. بر پایه استون و رزین های HEMA می باشند.
  3. برای تکنیک های باندینگ مرطوب مناسب هستند.
  4. دارای کیفیت عالی و فوق العاده می باشند.
  5. شامل باندیمگ یک مرحله ای
  6. بر روی انواع کامپوزیت ها، سرامیک ها، آمالگام ها و …. استفاده خواهند شد.

سخن پایانی

از باندینگ ها برای درمان ترمیم، شکستگی و … در دندانپزشکی ها استفاده می شود که دارای نسل های گوناگونی هستند. از این رو برای اطلاعات بیشتر در مورد باندینگ نسل پنجم می توانید با کارشناسان ماهر دندونیک تماس بگیرید.

منبع

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه