بهداشت و درمان 5.0

کاربرد لوتینگ ایرانی

گلاس آینومر ایرانی

کاربرد لوتینگ ایرانی

بسیاری از افراد به دلیل عدم مراقبت‌ از دندان‌های خود، به کرات دچار پوسیدگی و درد دندان خواهند شد که این پوسیدگی‌ها غالبا ناشی از نوع رژیم غذایی شخص می‌باشند و مسلما نیاز به ترمیم و پر کردگی دارند. از این لحاظ تمام مراقبت‌های مربوط به دندان باعث پیشگیری از بروز اولیه آسیب‌های صورت می‌باشد، البته عامل‌های گوناگون دیگری نیز وجود دارد که موجب خرابی و درد دندان‌ها خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاربرد لوتینگ ایرانی تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا این محصول را بررسی کنیم.

کاربرد انواع لوتینگ

لوتینگ جزو متداول‌ترین ترکیبات به کار گرفته شده در کلینیک‌های دندانپزشکی می‌باشد. می‌توان به عنوان جایگزین برای سمان‌های کامپوزیتی دندان جهت ترمیم‌های سطحی، همینطور درمان پوسیدگی‌های محدود و استفاده‌های بی‌شمار دیگر در زمینه ارتودنسی، اینلی،آنلی، روکش و همچنین بریج استفاده شوند.

بدین منظور جهت انتخاب بهترین لوتینگ ایرانی متناسب با آسیب دندان خود بایستی از ویژگی‌های متنوع هر کدام از این ترکیبات مطلع شده و حتما با مشاوره گرفتن از دندانپزشک خود گزینه مناسب را مطابق با درآمدتان انتخاب کنید.

انواع لوتینگ ایرانی

لوتینگ ایرانی بر اساس کارایی‌شان به سه دسته تقسیم می‌گردند. لوتینگ دسته ۱ به عنوان ماده چسبنده در روکش‌های دندانی، بریج‌ها و همچنین پروتز‌های دندان به کار می‌روند. دسته ۲ برای ماده ترمیمی کاربرد دارد و دسته ۳ جهت لاینینگ و پر کردن منافذ دندانی استفاده می‌گردد.

ساختار جدید لوتینگ با در بر داشتن رزین، اتصالات مستحکم‌تری را با عاج دندان برقرار نموده و از این جهت می‌توان آن‌ها را در قسمت‌هایی که احتمال سایش دارند به کار برد.

لوتینگ ایرانی

امتیازات لوتینگ ایرانی

لوتینگ ایرانی جزو دسته‌ای از مواد می‌باشد که به عنوان سمان‌های اسید بازی معرفی می‌‌شوند. این ساختار از واکنش‌ اسید‌های پلیمری ضعیف با پودر شیشه همراه با خاصیت بازی ساخته می‌گردند.

لوتینگ در واقع به شکل یک خمیر منعطف می‌باشد که جهت منافذ میان دندان پوسیده و همینطور فضای اطراف به کار گرفته می‌شود. این ترکیب با درزگیری از اطراف دندان‌ها از آن‌ها محافظت می‌نماید.

خوشبختانه تاکنون هیچ‌نوع عارضه‌ای در خصوص استفاده از لوتینگ مشاهده نشده است.

تفاوت میان لوتینگ و پر کننده‌های کامپوزیتی چیست؟

برای انتخاب بین ترکیبات لوتینگ و کامپوزیت می‌توان به نوع آسیب و محل آن اشاره نمود.

پر‌کننده‌های لوتینگ ایرانی اساسا برای آسیب‌های بزرگ دندان کاربردی ندارند، اما جهت ترمیم موقتی در سطح ریشه و در زیر خط لثه‌ها انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند، البته در صورتی که کامپوزیت‌ها به منظور پوسیدگی‌ها و شکستگی‌های عمیق‌تری به کار روند.

کاربرد لوتینگ ایرانی برای دندان کودکان

لوتینگ در دندانپزشکی اطفال کارایی بی‌شماری دارد، به دلیل اینکه این مواد حساسیت تکنیکی کمتری به نسبت مواد کامپوزیتی داشته و همینطور کاربرد استفاده از آن‌ها نسبتا آسان‌تر است.

کلام پایانی

در این مقاله در خصوص کاربرد‌های لوتینگ ایرانی و همچنین مزایا و انواع آن برای شما صحبت کردیم. ذکر این نکته لازم است که با عدم مراقبت‌های پی در پی قطعا با پوسیدگی دندان‌های خود مواجه خواهید شد. بنابراین برای پیشگیری از خراب شدن دندان حتما مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا طول عمر دندان شما افزایش پیدا کند. تنها کافیست با روش صحیح مسواک زدن در طول روز و استفاده از نخ دندان، لبخند زیبا را مجددا برچهره خودتان بیاورید.

در صورت نیاز به خرید لوتینگ ایرانی، می‌توانید این محصول را از طریق فروشگاه دندونیک تهیه نموده یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه