بهداشت و درمان 5.0

بررسی باندینگ ایرانی

باندینگ ایرانی

بررسی باندینگ ایرانی

باندینگ ایرانی روشی است که به وسیله یک ماده شیمیایی به نام رزین برای ترمیم دندان‌های پوسیده، شکسته و سیاه شده به کاربرده می‌شود. در این عمل، مواد رزینی مقاوم و هم رنگ دندان بر روی قسمت‌های پوسیده آغشته گشته و با تاباندن نوری مشابه نور لایت کیور به دندان چسبیده و محکم می‌گردد که در نهایت مواد را به دندان متصل می‌نماید. برای اطلاعات بیشتر و بررسی این محصول تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش استفاده از باندینگ ایرانی چگونه است؟

باندینگ ایرانی نسبت به سایر روش‌های زیبایی دندانپزشکی ساده‌تر می‌باشد. این روند به طور معمول به بی‌حسی نیازی ندارد، مگر اینکه نیاز به پر کردن حفره‌ای باشد.

برای شروع این پروسه، دندانپزشک شما از یک راهنمای سایه جهت انتخاب رنگ زرین کامپوزیت استفاده نموده که مطابق با رنگ دندان‌های طبیعی شما می‌باشد. سپس دندانپزشک سطح دندان را زبر کرده و با استفاده از مایعی باعث اتصال ماده به دندان می‌شود.

در این مرحله رزین کامپوزیت را روی مایع گذاشته، به آن شکل داده و در انتهای کار با نور ماوراء بنفش مواد را محکم می‌کند.

فواید استفاده از باندینگ ایرانی

باندینگ ایرانی می‌تواند به خوبی عیوب دندان را برطرف نماید. برخی از افراد برای ترمیم دندان‌های خود از این شیوه استفاده می‌‌نمایند که این روش باعث بستن شکاف‌های کوچک بین دندان نیز می‌شود.

از فواید دیگر آن افزایش اندازه دندان است. به طور مثال، امکان دارد یک دندان شما نسبت به بقیه کوتاه‌تر بوده و بخواهید همه آن‌ها به اندازه یکسان باشند. در این صورت استفاده از این روش حتما پیشنهاد می‌شود.

استفاده از باندینگ ایرانی یک روش سریع می‌باشد که به زمان کمی نیاز دارد و همینطور به بی‌حسی لازم نبوده، بنابراین می‌توانید پس از انجام این عمل به زندگی عادی خود برگردید.

باندینگ ایرانی

باندینگ مناسب چه افرادی می‌باشد؟

باندینگ ایرانی بهترین انتخاب برای دندان‌هایی است که دچار آسیب‌های جزئی هستند و به طور کامل پوسیده نشده‌اند. همچنین این روش مناسب افرادی می‌باشد که از رنگ دندان‌های خود راضی هستند. چناچه تمایل به داشتن دندان‌های سفیدتری داشتید پیش از انجام عمل باندینگ حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید که دندانپزشک شما باندی مناسب با رنگ طبیعی دندان‌‌ شما انتخاب نموده و اگر در آینده دندان‌های خود را سفید نمایید، میان دندان‌های طبیعی شما روشن‌تر خواهند شد.

مراقبت از باندینگ دندان به چه صورتی می‌باشد؟

به طور طبیعی دندان‌ها، مینا و رزین کامپوزیت‌ها به اندازه‌ای محکم هستند که منجر به ترمیم باند دندان‌های شما می‌شوند اما همچنان به مراقبت نیاز دارند.

باید از انجام کار‌هایی مانند جویدن تکه‌های یخ یا اجسامی نظیر خودکار و مداد اجتناب کنید. غذا‌ها و آبنبات‌های سفت نیز باعث آسیب باندینگ دندان‌‌ها می‌گردد.

ذکر این نکته لازم است که این مواد برای دندان‌های طبیعی هم خوب نمی‌باشند، بنابراین پیشنهاد می‌شود کلا از آن‌ها پرهیز نمایید. علی‌الخصوص اگر سابقه لب پرشدگی یا شکستگی دندان داشته‌اید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد باندینگ ایرانی، فواید، روش استفاده و مراقبت از آن صحبت کردیم. اگر دچار تغییر رنگ دندان، شکستگی و دندان تراش خورده هستید حتما از روش باندینگ ایرانی استفاده نمایید. تنها کافیست با انجام این عمل لبخند زیبا را مجددا بر صورت خود بیاورید که موجب ارتقای اعتماد به نفس شما نیز می‌شود.​

برای خرید باندینگ ایرانی می‌توانید از طریق فروشگاه دندونیک اقدام نموده یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه