بهداشت و درمان 5.0

هزینه باندینگ دندان

ترمیم دندان پوسیده

هزینه باندینگ دندان

باندینگ ایرانی می‌تواند به دندانی که شکسته، ترک خورده یا لک شده ظاهری زیبا و جدید ببخشد، بدون اینکه به هزینه زیادی نیاز باشد. باندینگ دندان به طور تقریبی مقرون به صرفه بوده و برای ایجاد ترمیم‌‌های جزئی دندان به کار می‌رود. به همین جهت قصد داریم در این مقاله به بررسی هزینه باندینگ دندان بپردازیم.

باندینگ دندان یک پروسه دندانپزشکی است که باعث اتصال مواد به دندان می‌گردد و برای ‌ترمیم دندان‌های خراب شده به کار رفته و همچنین از نظر زیبایی کاربرد بسیاری دارد.

از باندینگ برای فواصل بین دندان‌ها نیز استفاده می‌شود تا دندان‌ها بلندتر به نظر رسیده یا شکل و رنگ آن‌ها تغییر نماید.

باندینگ دندان چیست؟

همانطور که گفته شد باندینگ موادی همرنگ دندان بوده که در زیبایی و درمان دندان‌ها از آن استفاده می‌گردد. هنگامی که یک دندانپزشک قصد انجام این کار را دارد، در مرحله اول دندانپزشک کامپوزیت رزین که همرنگ دندان‌های شما می‌باشد را به عمل می‌آورد.

پس از اینکه مراحل ساخت این مخلوط به اتمام رسید، با کمک آن دندان‌های شما را پوشانده و سپس یک اشعه خاصی جهت اتصال کامپوزیت رزین به شکل غیر مستقیم بر روی دندان‌‌‌ها تابانده می‌شود.

در پایان کار زمانی که مواد کامپوزیت رزین با موفقیت بر روی دندان‌‌ها متصل شد، دندانپزشک مواد را همانند دندان‌های طبیعی شکل داده و آن‌‌ها را می‌تراشد. برای اطلاع از هزینه باندینگ دندان می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه باندینگ دندان در ایران

هزینه اتصال مواد به دندان با توجه به شرایط، تعداد دندان‌هایی که به ترمیم نیاز دارند و همچنین درمان‌های مورد نیاز با استفاده از این روش توسط دندانپزشک مشخص گردد.

بیمه ممکن است هزینه‌های مربوط  به بخش درمانی را تقبل کند، بنابراین در ابتدا باید برای اطلاعات دقیق از قیمت باندینگ دندان به دندانپزشک مربوطه مراجعه فرمایید تا بعد از معاینات هزینه نهایی به شما اعلام گردد.

طول عمر: هزینه باندینگ دندان

هزینه باندینگ دندان ارزش زیادی دارد زیرا  باندینگ تقریبا میان ۱۰ تا ۱۵ سال عمر داشته که میزان ماندگاری دندان، به روش مراقبت شما از آن بستگی دارد. اگر به توصیه‌های دندانپزشک خود توجه نمایید به طور حتم می‌توانید سال‌ها از انجام باندینگ دندان خود لذت ببرید.

بدین لحاظ باید پس از باندینگ به صورت مداوم مسواک زده و همینطور از نخ دندان استفاده کنید، پس ضروری است از مصرف خوراکی‌های شیرین و رنگ‌ دار مانند قهوه پرهیز نمایید.

خیلی بهتر است در طول هفته از ژل‌های مخصوص برای پولیش کامپوزیت استفاده نمایید زیرا این عمل موجب می‌گردد تا درخشندگی کامپوزیت دندان حفظ شده و ماندگاری آن بیشتر شود.

سخن آخر

بنابراین مطلع شدیم که هزینه باندینگ دندان به تعداد، میزان شکستگی و همچنین لب پریدگی دندان‌ها بستگی دارد، البته که مکان کلینیک و مهارت پزشکان نیز در قیمت‌ها تاثیر گذار می‌باشد.

لازم به یادآوری است که پس از انجام باندینگ از کشیدن سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و هر ماده‌ای که باعث ایجاد لکه می‌شود، خودداری کنید.

بعد از ۴۸ ساعت، باندینگ دندان به مراقبت خاص دیگری نیاز نداشته، اما با این حال بایستی از جویدن اشیا سفت اجتناب نموده، تا آنجایی که می‌توانید بهداشت دهان و دندان‌های خود را رعایت کنید و به صورت مرتب برای چکاپ به دندانپزشک مربوطه مراجعه نمایید.​

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • شرح
  • محتوا
  • ویجت
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه